Pacjent ma prawo do:
1)Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
2) Informacji o swoim stanie zdrowia,
3) Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia;
4) wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
5) zgłaszania działania niepożądanych produktów leczniczych;
6) poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
7) dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
8) Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
9) poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
10) opieki duszpasterskiej,
11) przechowywania rzezy wartościowych w depozycie.
W razie pytań, prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta:
Ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, www.bpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia: 800 190 590 (czynna pn.-pt.: 9:00 – 21:00)
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia
6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
Więcej informacji znajdziesz na stronie Rzecznika Praw Pacjenta