Deklaracja dostępności serwisu Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Łomży
Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Łomży zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Łomży zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Łomży.
Data publikacji strony internetowej: 2007-10-03
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-02-27
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Informacja o treściach niedostępnych:
Część plików nie jest dostępna cyfrowo. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
Wyłączenia:
Opublikowane zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań KPR.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia 2020-09-23. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-01-30.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Rafał Piaścik, adres poczty elektronicznej informatyk@pogotowie.lomza.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 728 658 966. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
 Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
 W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
 Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skargi i odwołania
Nazwa organu odwoławczego: WSPR SPZOZ w Łomży
Adres organu odwoławczego: Szosa Zambrowska 1/19, 18-400 Łomża
Adres e-mail organu odwoławczego: sekretariat@pogotowie.lomza.pl
Telefon organu odwoławczego: 86 216 62 15
Dostępność architektoniczna
Informacje dla osób niepełnosprawnych
Wejście do Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Łomży: do budynku prowadzą dwa wejścia, jedno główne wejście od ul. Szosa Zambrowska do którego prowadzą schody, a drugie od zaplecza tego budynku. Od zaplecza do budynku prowadzi podjazd, po którym swobodnie można przejechać wózkiem inwalidzkim, podjazd zabezpieczony jest barierką. Drzwi nie otwierają się automatycznie. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Na parter budynku prowadzą schody: można dostać się na parter budynku, gdzie znajduje się sekretariat.
Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Osoby z niepełnosprawnościami mają możliwość zaparkowania swojego pojazdu na miejscu postojowym, wydzielonym i oznaczonym tuż przed budynkiem. Miejsce postojowe oznaczone (znak pionowy, koperta wymalowana w kolorze niebieskim).
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Toaleta wewnątrz budynku jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W WSPR SPZOZ w Łomży nie ma pętli indukcyjnych.
Serwis nie jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Raporty o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego:
https://www.pogotowie.lomza.pl/wp-content/uploads/2022/10/Lomza.pdf
https://www.pogotowie.lomza.pl/wp-content/uploads/2022/10/Zambrow.pdf
https://www.pogotowie.lomza.pl/wp-content/uploads/2022/10/Kolno.pdf
https://www.pogotowie.lomza.pl/wp-content/uploads/2022/10/Nowogrod.pdf
https://www.pogotowie.lomza.pl/wp-content/uploads/2022/10/Grajewo.pdf
https://www.pogotowie.lomza.pl/wp-content/uploads/2022/10/Stawiski.pdf
https://www.pogotowie.lomza.pl/wp-content/uploads/2022/10/Wysokie-Mazowieckie.pdf
https://www.pogotowie.lomza.pl/wp-content/uploads/2022/10/Ciechanowiec.pdf
Inne informacje i oświadczenia
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy, niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.